Opakowania detaliczne na płody rolne
NNZ, the 100-year-old Groningen family business and multinational, wants to revolutionise packaging
A well-kept secret: NNZ operates 24 subsidiaries in 18 countries, employing 250 people in the global packaging market for the agricultural, industrial and retail sectors. The company celebrates its centenary on 22 October 2022. What makes the story of this northern Netherlands company so special?
* A unique insight into the sustainable future of packaging
As an independent consultant and socially responsible company, NNZ, still wholly owned by the Boot family, has a unique vision of how the packaging market – a highly topical concern – can be completely reshaped. An example of this is the packaging it supplies to the Danish company Nordic Harvest, a pioneer in vertical farming. The future of packaging is nowhere more visible than in NNZ’s innovation department. This is where the future becomes an exciting, tangible present.
* Fourth generation of the Boot family gradually taking over the helm
NNZ started 100 years ago in the Libau warehouse in Groningen. Roos van Vugt was the first member of the fourth generation to join the company, six years ago. She was recently voted sales manager of the year 2022 by the Netherlands’ Sales Management Association. Roos’s motto: “Success is not in reaching the destination, but in making the journey.”. The second member of the fourth generation to continue the family business is Patrick Boot, who will become CFO of NNZ USA in October.
* Singularly socially responsible company committed to employee wellbeing
As a socially driven company, NNZ is a pioneer in this field with its own family charter, which includes many safeguards for its employees and for the company’s continuity. ‘We are a company with a family’ is how the current third generation expresses it. Employees have countless stories that testify to this – and that they see NNZ as one big family is demonstrated by the large number of employees with long service records.
* Investing in the future to continue to live up to ethical standards
Ethics is a word that means a lot to me, says CEO Len Boot. NNZ is committed to sustainability, good working conditions and the absence of child labour. The organisation also refuses to speculate on futures markets, for either raw materials or currencies. And it embraces in both letter and spirit the objective of the EU circular economy action plan to make all packaging recyclable, compostable or reusable in an economically viable manner by 2030. NNZ devotes particular attention to Bangladesh, a key jute-producing country. In late 2021, NNZ-funded construction began on a school in one of Bangladesh’s poorest areas. The school will be opened by NNZ in October 2022.
For further information, please contact:
CEO Len Boot
NNZ Group
Aarhusweg 1
9723 JJ Groningen
The Netherlands
Telefoon: +31 (0)50 5207830
Email: info@nnz.com
www.nnz.com
Pierwsze dziesięciolecie naszej działalności upłynęło pod znakiem pionierstwa: założyciel firmy Rien Boot (1889-1964) zaczyna naszą historię, zakładając w 1922 r. firmę NNZ (Noord Nederlandsche Zakkenhandel). Pierwszym oddziałem firmy był magazyn o nazwie Libau w Groningen, a wkrótce potem, w 1924 r., budynek nad kanałem Hoornsche Diep w Groningen. Do pionierskich działań należą: wyjazdy zagraniczne do krajów bałtyckich, Czech i na Węgry, a także zakup worków i tkanin z juty w Pakistanie, Indiach i Bangladeszu. W 1928 r. osiągnięto obroty w wysokości 334 000 NLG.
Drugie dziesięciolecie naszej działalności upłynęło pod znakiem poszukiwań: Leendert Boot (1911-1972) podróżował po Europie, odwiedzając każdy jej zakątek w poszukiwaniu okazji do interesów. W 1939 r. odwiedził nawet Amerykę, gdzie nawiązał kontakty z cukrownią. W Ameryce zakupił papierowe i bawełniane worki na cukier, które wysyłał do Holandii statkiem linii Holland America Line.
Trzecie dziesięciolecie naszej działalności upłynęło pod znakiem oddania: aby sprostać rosnącemu popytowi, po wojnie Leendert ponownie wyruszył w podróż. W 1947 r. zakupił worki jutowe w Ameryce i Kanadzie. W odpowiedzi na rozwój Hiszpanii jako kluczowego rynku zbytu dla worków na cebulę, do asortymentu wprowadzono wielowarstwowe worki papierowe oraz zainicjowano wspólne przedsięwzięcie z amerykańską firmą American Chase Bag.
Czwarte dziesięciolecie naszej działalności upłynęło pod znakiem niezawodności. Niezawodność dostaw i uczciwość biznesowa stają się siłą napędową firmy. W 1954 r. do firmy dołączył drugi syn Riena Boota, Wim Boot. W 1957 r. firma NNZ zatrudniała około 50 pracowników i świętowała otwarcie nowej siedziby, wyposażonej w pierwszą maszynę do druku na jucie.
Piąte dziesięciolecie naszej działalności upłynęło pod znakiem zmian, a lata 60. – nowych dróg rozwoju firmy NNZ. Coraz większą rolę zaczęły odgrywać nowe materiały opakowaniowe – takie jak worki lino, wielowarstwowe worki papierowe, tektura, polipropylen i polietylen. Po odejściu Riena Boota 1 grudnia 1961 r. dyrektorami firmy NNZ zostali Leendert i Wim Boot.
Szóste dziesięciolecie naszej działalności upłynęło pod znakiem rebrandingu firmy NNZ. W 1970 r. Wim Boot podjął decyzję o zmianie nazwy firmy, Noord Nederlandsche Zakkenhandel N.V., na NNZ Industrial Packaging bv. Decyzja ta została podjęta ze względu na rosnące kontakty międzynarodowe oraz asortyment produktów, który nie ograniczał się już do worków, ale obejmował również wiele innych rodzajów opakowań.
Siódme dziesięciolecie naszej działalności upłynęło pod znakiem ekspansji geograficznej. W 1983 roku firma otworzyła swoje pierwsze biuro w Niemczech, a dwa lata później własne biuro sprzedaży w Roswell w stanie Georgia, pod kierownictwem Marco Boota. W 1998 r. firma NNZ zatrudniała już 100 pracowników, miała 14 oddziałów międzynarodowych i w ciągu pięciu lat podwoiła obroty do około 100 mln NLG.
Ósme dziesięciolecie naszej działalności upłynęło pod znakiem repozycjonowania. Do firmy NNZ dołączył Len Boot, który zrepozycjonował ją na niezależnego doradcę oferującego najlepsze rozwiązania w zakresie opakowań dla swoich klientów, rezygnując z własnej produkcji. Len uruchomił dział badań i rozwoju, który doprowadził do powstania serii wielokrotnie nagradzanych produktów opakowaniowych, takich jak rozwiązania Carry-Fresh, Liqui-Sorb i Twin-Bag.
Dziewiąte dziesięciolecie naszej działalności upłynęło pod znakiem nowej wizji. W czerwcu 2002 r. wprowadzono nowe logo i hasło przewodnie: NNZ, sieć opakowaniowa. Firma NNZ stała się ośrodkiem międzynarodowej sieci producentów, zakładów pakujących, dystrybutorów, uczelni, rządów i klientów. Od 2004 r. firmą kieruje Len Boot, przedstawiciel trzeciego pokolenia. W dniu 11 maja 2007 r. firma NNZ otworzyła w Groningen nowe, zrównoważone biuro dla jednostki NNZ Benelux i Grupy NNZ. Ukoronowaniem dążenia firmy do jakości procesów i produktów są certyfikaty ISO i BRC.
Dziesiąte dziesięciolecie naszej działalności upłynęło pod znakiem wielonarodowości. Firma NNZ jest liderem na rynku opakowań transportowych, hurtowych i konsumenckich na płody rolne. Firma kontynuuje ścieżkę rozwoju w zakresie opakowań przemysłowych. Osiągnęła obroty w wysokości 170 mln euro, zatrudnia 250 osób i ma 22 filii w 18 krajach. Dysponuje również międzynarodową siecią firm w ponad 50 krajach, z którymi współpracuje na całym świecie.
Obecnie firma NNZ wciąż rozwija się jako międzynarodowa firma opakowaniowa obsługująca klientów na rynkach płodów rolnych i przemysłu, stosując strategię bliskiej obsługi i relacji z klientem, kładąc nacisk na zrównoważony rozwój i innowacje we wszystkich aspektach działalności. Firma NNZ przekształca siebie, swoje produkty i usługi już od 1922 r., a to dopiero początek!
Firma NNZ przekształca opakowania już od 1922 r. Nie tylko poprzez tworzenie innowacyjnych rozwiązań dla naszych klientów – także poprzez ciągłe przekształcanie swojej organizacji. Stworzyliśmy film zatytułowany „100 lat NNZ”, w którym dokładnie pokazujemy, w jaki sposób przekształcaliśmy i wprowadzaliśmy innowacje w opakowaniach w przeszłości i będziemy to robić w przyszłości.
"*" wskazuje pola wymagane
Te pliki cookie są wykorzystywane do optymalizacji wydajności i funkcji naszej witryny. Pliki te nie są niezbędne do przeglądania witryny, możliwe jest jednak, że bez nich niektóre elementy witryny nie będą działać prawidłowo.
Te pliki cookie gromadzą dane wykorzystywane przez nas do poznania sposobów, w jakie nasza strona jest używana i postrzegana. Te pliki cookie pomagają nam również w optymalizacji witryny w celu zapewnienia użytkownikom możliwie najlepszych wrażeń.
Te pliki cookie umożliwiają sieciom reklamowym monitorowanie zachowania użytkownika w sieci, dzięki czemu mogą one wyświetlać mu odpowiednie reklamy w oparciu o jego zainteresowania i zachowanie online. Pliki te zapobiegają również wielokrotnemu wyświetlaniu użytkownikowi tych samych reklam..